"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" Arystoteles

AGENCJA OCENY TECHNOLOGII MEDYCZNYCH I TARYFIKACJI

Enter your keyword

Dane Finansowo-księgowe za 2015 r. – Ankieta 21

Prezes Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji

zaprasza

do uczestniczenia w postępowaniu mającym na celu wyłonienie podmiotów realizujących świadczenia opieki zdrowotnej finansowane ze środków publicznych
w rodzaju leczenie szpitalne, z którymi podpisane zostaną umowy dotyczące przygotowywania i przekazywania Agencji danych (finansowo-księgowych za rok 2015) niezbędnych do ustalenia taryfy świadczeń gwarantowanych.

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z zapisami ZARZĄDZENIA Nr 51/2015 PREZESA AGENCJI OCENY TECHNOLOGII MEDYCZNYCH I TARYFIKACJI z 15 maja  2015 r. w sprawie postępowania dotyczącego wyłaniania przez Agencję Oceny Technologii Medycznych
i Taryfikacji podmiotów innych niż podmioty zobowiązane do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych, z którymi zawierane są umowy o pozyskanie danych niezbędnych do ustalania taryfy świadczeń oraz postępowania z tymi umowami, z wyłączeniem na podstawie § 12 postanowień: § 7 (z wyłączeniem ust. 2 w części dotyczącej pkt I-III Załącznika nr 3 do Zarządzenia, ust. 3 i ust. 4), § 8  (z wyłączeniem ust. 9) oraz § 9 ust. 2 zd. 1 i ust.4 (w zakresie w jakim nakłada obowiązek dokonania wyboru na podstawie § 8).

Postępowanie skierowane jest do podmiotów, które nie przekazały danych finansowo- księgowych z medycznych ośrodków powstawania kosztów we wcześniej ogłoszonych i przeprowadzonych przez Agencję postępowaniach tj.:  z  11 marca br. (postępowanie nr 9), z 12 lipca br. (postępowanie nr 16) i 28 października br. (postępowanie nr 20).

Aby przystąpić do postępowania należy wypełnić ankietę zgodnie z formularzem i instrukcjami.

Ankieta – 21 Dane finansowo-księgowe za 2015 r.

Ankietę należy zapisać lokalnie na dysku komputera a następnie otworzyć w aplikacji Adobe Acrobat Reader (wersja zalecana >= 8.X).
Aplikacja Adobe Acrobat Reader jest dostępna do pobrania pod adresem.

Prosimy o wypełnienie ankiety zgodnie z instrukcją. Aby wysłać ankietę należy wykorzystać pole w jej prawym górnym rogu „Prześlij formularz”, który automatycznie za pomocą Państwa skonfigurowanego klienta e-mail, wyśle ankietę pod adresem taryfikacja@aotm.gov.pl.

Jeśli nie posiadacie Państwo skonfigurowanego klienta e-mail, zapisaną na dysku lokalnym wypełnioną ankietę, należy przesłać standardowo za pomocą poczty e-mail (jako załącznik).

Wypełnioną ankietę należy przesłać, w formie wskazanej wyżej przez Agencję oraz w formie skanu podpisanego przez osobę umocowaną do reprezentowania podmiotu pod adresem taryfikacja@aotm.gov.pl, a także papierowej, z podpisem osoby umocowanej do reprezentowania podmiotu, na adres siedziby Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, tj. ul.  I. Krasickiego 26, w Warszawie (kod pocztowy: 02-611 Warszawa)

do 21 listopada 2016 roku.

Ankieta będzie potraktowana jako złożona w terminie, jeżeli data wpłynięcia do Agencji nie jest późniejsza niż ww. termin składania ankiet (niezależnie od drogi przesłania: pocztowej czy elektronicznej).
Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu składania ankiet.

Ramowy harmonogram Postępowania przedstawia się następująco:

  • ogłoszenie o rozpoczęciu postępowania 7 listopada 2016 r.
  • zebranie ankiet od podmiotów do 21 listopada 2016 r.
  • wyłonienie podmiotów, z którymi Agencja zawrze umowy do 28 listopada 2016 r.
  • przygotowanie i zawarcie umów z wyłonionymi w postępowaniu podmiotami do 5 grudnia 2016 r.
  • szkolenie świadczenidawców z narzędzia umożliwiajacego przekazanie danych do 20 grudnia 2016 r.
  • przekazanie danych nastąpi do 4 stycznia 2017 r.

Zgodnie z art. 31lc ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2015 r., poz. 581 z późn. zm.) ust. 4 Agencja zawiera umowy na podstawie określonego przez Agencję postępowania zapewniającego poszanowanie zasady przejrzystości i równego traktowania podmiotów oraz zawarcia umowy z podmiotem spełniającym obiektywne, proporcjonalne i niedyskryminacyjne warunki określone w tym postępowaniu.

Poniżej zamieszczono projekty umów, przygotowane przez Agencję dotyczące przygotowywania i przekazywania Zamawiającemu danych niezbędnych do ustalenia taryfy świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych:

umowa odpłatna

umowa nieodpłatna

Dane niezbędne do ustalenia taryfy przekazywane będą zgodnie z zasadami określonymi w zarządzeniu Prezesa Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w sprawie zasad przekazywania przez świadczeniodawców danych niezbędnych do ustalenia taryfy świadczeń, które zostanie opublikowane na stronie internetowej Agencji.

Wzór pliku FK

Zasady przekazywania przez świadczeniodawców danych niezbędnych do ustalenia taryfy świadczeń

Teksty umów oraz zasady przekazywania przez świadczeniodawców danych niezbędnych do ustalenia taryfy świadczeń są projektami dokumentów, które mogą ulec zmianom.

Inne dokumenty do pobrania:

Ogłoszenie postępowania

Informacja o rostrzygnięciu postępowania

Zarządzenie 49/2016 Zasady przekazywania danych z dnia 5 grudnia 2016r.