LOADING
https://bipold.aotm.gov.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/banners.main.obrazek_1gk-is-89.png
https://bipold.aotm.gov.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/banners.main.obrazek_2gk-is-89.png
https://bipold.aotm.gov.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/banners.main.obrazek_3gk-is-89.png
https://bipold.aotm.gov.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/banners.main.obrazek_4gk-is-89.png

Rada Przejrzystości

Rekomendacje

O Nas

Wytyczne HTA

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Tysabri, Natalizumabum, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 300 mg, 1 fiol. po 15 l, kod EAN: 5909990084333

Wskazanie:

Leczenie stwardnienia rozsianego po niepowodzeniu terapii lekami pierwszego rzutu lub szybko rozwijającej sie ciężkiej postaci stwardnienia rozsianego (ICD-10 G35)

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4600.2993.2015.3.BR; 2016-03-22

Zlecenie dotyczy:

przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

Analizy Wnioskodawcy:

pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 87/2016
pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 87/2016
pdfAneks do analizy klinicznej do zlecenia 87/2016
pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 87/2016
pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 87/2016
pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 87/2016

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 87/2016

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 27 maja 2016 r.

MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 87/2016

Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

Nr analizy weryfikacyjnej

AOTMiT-OT-4351-10/2016

Tytuł analizy weryfikacyjnej

Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku: Tysabri (natalizumab) w ramach programu lekowego: „Leczenie stwardnienia rozsianego po niepowodzeniu terapii lekami pierwszego rzutu lub szybko rozwijającej się ciężkiej postaci stwardnienia rozsianego (ICD-10: G35)”

Lp.
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
Rozpatrzone uwagi

1.

Cezary Głogowski

pdf 01

Komentarz do uwagi w Rozdz. 3.4.1. str. 20/108
Dokument wskazany przez zgłaszającego uwagi został opublikowany jako materiał pokonferencyjny i nie jest wytyczną praktyki klinicznej, z tego względu jego umieszczenie w AWA nie byłoby zasadne.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 3.6. str. 23/108
W sytuacji gdy ze względu na przekroczenie okresu leczenia powyżej 5 lat pacjent nie kwalifikuje się do programu leczenia NAT i w wyniku braku leczenia pojawi się u niego nawrót choroby, lekarz zapewne zdecyduje się na leczenie pacjenta IFNB i GA dla których nie zapisano w programie lekowym ograniczeń czasowych.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 4.3. str. 61/108
Wątpliwości co do działania leku powyżej 2 lat (czyli w okresie dłuższym niż okres obserwacji w badaniach RCT dla NAT) w przypadku choroby trwającej 30-40 lat były wymieniane w kilku przeglądach systematycznych dotyczących NAT.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 5.3.2. str. 70/108, pkt. 1 rozdz. 5.3.5. str. 74-76:
Agencja pozostaje przy swoim stanowisku.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 5.3.2. str. 70/108, pkt. 2:
Agencja pozostaje przy swoim stanowisku.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 5.3.2. str. 70/108, pkt. 3:
Agencja pozostaje przy swoim stanowisku. Wątpliwości Agencji budzi sposób wyłonienia publikacji – nie odnaleziono w analizie ekonomicznej informacji, aby tę publikację odnaleziono w drodze systematycznego wyszukiwania.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 5.3.3.:
Uwaga zasadna.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 5.3.5.:
Agencja pozostaje przy swoim stanowisku – IFNB i GA są refundowanymi komparatorami we wnioskowanych populacjach: „jeśli pacjent już przyjmuje wysoką dawkę IFNB to rozważyć zmianę na GA” (AWA str. 21 za CEM-Cat 2011) oraz „1.3. Dopuszcza się zamiany leków pierwszej linii w przypadku wystąpienia objawów niepożądanych lub częściowej” (Program lekowy B.29). Agencja świadomie zdecydowała się na porównanie schematów jednolekowych dla zwięzłości analizy. Próba uwzględnienia schematów dwulekowych wiązałaby się z koniecznością porównania 20 terapii, co uczyniłoby analizę nieprzejrzystą.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 6.2. przypis to tabeli 98:
Przedstawione przez wnioskodawcę dane pochodzą z 2015 roku. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 6.3. tabela 100, str. 84/108:
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 6.3. tabela 100, rozdz. 6.3.1. str. 83/108, pkt. 2:
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

Komentarz do uwagi w Rozdz. 6.3.3:
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 48/2016 do zlecenia 87/2016
    (Dodano: 31.05.2016 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa AOTMiT:

    pdfREK 31/2016 do zlecenia 87/2016
    (Dodano: 6.06.2016 r.)

    go to zlecenie